Протеинът, във всичките му разновидности благоприятства редукцията на теглото. Независимо от източника – мляко, месо, яйца или растителен, това са все протеини за отслабване, с които можете да намалите мазнините, а не само да увеличите мускулната си маса. Основно свойство на белтъчините е да ускоряват обмяната на веществата. Хората, които напълно са изключили животинските продукти от своята диета са по-често с бавен метаболизъм, в сравнение с тези, които които приемат оптимални дози протеин.

Тук ще се спрем основно на качествата на суроватъчния протеин изолат и на свойството му да помага за намаляване на теглото, когато е комбиниран със спорт. Този вид протеин се използва основно за повишаване на мускулната маса, но той действа отлично дори и при хранителни режими с понижен калориен прием. Ето защо:

Начин на обработка и хранителна стойност

Суроватъчният протеин е субпродукт на млякото. Той се получава при производството на сирене и по-конкретно при пресичане на белтъчините и мазнините, съдържащи се в млякото. Суроватъчният протеин изолат се добива по сложна технология с ултра и микрофилтриране, при която от крайния продукт са изолирани мазнините и млечната захар – лактозата.

Самата технология на производство прави суроватъчния изолат подходящ за спортисти, подложени на диета. В него количеството на мазнините и лактоза са почти нулеви, а това означава, че дори при повишен прием е трудно да се натрупа излишна телесна маса. Ако килограмите се покачат, това ще се дължи на повишената мускулна маса, а не на натрупването на мастна тъкан.

Суроватъчният изолат е сред на-добрите протеини за отслабване и по друга причина – той спада към бързите форми на протеина, което означава, че се включва ускорено в кръвния поток, осигурявайки хранителни вещества за мускулите, като същевременно въздейства на центровете в мозъка, отговорни за усещането за глад.

В резултат на различни физиологични механизми, суроватъчният изолат помага да се намали значително калорийния дневен прием. Макропептидите, които са компоненти на суроватката влияят на стомашната функция, чрез инхибиране на стомашната секреция, стимулирайки синтеза на пептидни хормони, които са доказани активатори на ситост сигнали.

Много е важен приемът на протеинова добавка преди и след тренировка, особено когато храната е бедна на въглехидрати. Предтренировъчното протеиново хранене ще осигури нужната сила за изпълнение на упражненията, особено ако ви предстои продължителна аеробна тренировка или натоварване с големи тежести. По време на диета е почти невъзможно да издържите интензивното натоварване, на което обикновено сте свикнали, а то, освен мускулен растеж ще ви осигури и изгаряне на телесните мазнини.

Следтренировъчният прием на суроватъчен протеин е още по-важен, защото с него се предотвратяват катаболните ефекти. Редица проучвания показват, че по време на физическо натоварване мускулите губят около 50% от разклонено верижните аминокиселини, а това означава, че вместо да повишите мускулната маса, ще изгубите голяма част от нея, ако не възстановите баланса, приемайки суроватъчен протеин, включващ най-важните комплексни и BCAA аминокиселини.

Суроватъчният изолат спокойно може да бъде класиран сред най-добрите протеини за отслабване, заедно с яйчния и телешкия, които също са ниско ниво на мазнини и въглехидрати. Отличен пример за качествата на този вид млечен протеин е ISO+ – бързо разтворим, бързо усвояем и с ниска калорийна стойност, поради липсата на захар, въглехидрати и лактоза.