За много хора, решени да се избавят от няколкото излишни килограма е напълно оправдано да използват Л-карнитин за отслабване. Това е аминокиселината, която свързваме основно с изгарянето мазнини, макар че това не е нейна единствена функция. Карнитинът е не-есенциална аминокиселина, която в съчетание с активно натоварване ускорява редукцията на излишно тегло. Тук ще се спрем подробно на нейните характеристики и ще разберем как тя ни помага да бъдем в отлична форма.

Какво представлява Л-карнитинът?

Л-карнитинът се синтезира в човешкото тяло, поради което спада към не-есенциалните аминокиселини. Тя е производно на друга важна аминокиселина – лизина, като отделянето става под въздействието на витамините С, В3, В6, друга аминокиселина – метионин и желязо. Най-голямо е съдържанието на Л-карнитин в червеното месо и по-конкретно в мускулната тъкан, където е открит в началото на 20-ти век. В по-малки количества аминокиселината се съдържа в някои млечни продукти, но съдържанието ѝ в растителните храни е минимално.

Основната роля на карнитина е свързана с енергийните процеси в човешките клетки и по-точно с осигуряване на енергия за основните физиологични функции на тялото. Ключов фактор за ползите от приема на Л-карнитин при режими за понижаване на теглото е способността му да пренася енергия през клетъчните мембрани.

Как подпомага изгарянето на мазнини?

Основна задача на л-карнитина е да транспортира дълговерижните мастни киселини през клетъчните мембрани, доставяйки ги до митохондриите, където биват използвани като гориво за скелетната мускулатура. Ролята на ракета носител, с която е ангажиран карнитина е изключително важна, тъй като мембраните на човешките клетки са по начало непропускливи и преминаването е възможно едва след свързването на мазнината с карнитиновата молекула.

Действието на л-карнитина не се изчерпва само с тази задача, обаче. Той извършва двупосочно преминаване през клетъчната мембрана, като в първия случай пренася молекулата дълговерижна мастна киселина, а в последствие извежда отпадните продукти, образувани от нейното изгаряне по време на физическо натоварване.

Тази важна за тялото ни аминокиселина подпомага отслабването по два начина – осигурява гориво на мускулите под формата на излишни мастни киселини и дава сила и издръжливост, които са особено нужни за тренировките при понижен калориен прием. Ако по време на диета се чувствате отпаднали и демотивирани да се подложите на интензивна аеробна тренировка, то приемът на Л карнитин ще ви помогне и в това отношение.

Кой е най-добрият Л-Карнитин?

Една отлична форма на Л-карнитин е CORE ALC+ на 4+ Nutrition.  Освен висококачествен ацетил Л-карнитин, тази добавка съдържа допълнителни компоненти, които сами по себе си мощни фетбърнъри, доказали своята ефективност през годините.

Алфа-липоевата киселина е позната в спортните среди със способността си да възстановява липидния баланс в тялото, а екстрактът от канела има свойството да понижава нивата на инсулин, като по този начин възпрепятства натрупването на мастни образувания в проблемните депа – талия, ханш, бедра. Добавеният в суплемента хром потиска желанието за консумация на въглехидрати, с което помага за успешното следване на диетичия режим.

Колко време можем да приемаме Л-карнитин?

Действието на Л-Карнитин като средство за отслабване, за съжаление не е дълготрайно. Тъй като в рамките на няколко седмици тялото се адаптира към неговото действие, една такава добавка спира да бъде ефективна в изгарянето на телесните мазнини.

Приемът на продукти с карнитин не бива да продължава по-дълго от месец – месец и половина, което не е голям проблем, тъй като това е период, достатъчен за редукцията на средно наднормено тегло. Полуживотът на карнитина е кратък – до 17 часа, като върхови стойности се достигат от 3 до 6 часа след приема, което означава, че добавката следва да се приема поне 3 часа преди натоварване.