За L-карнитина в спортните среди се говори много, но малка част от обикновените хора знаят какво представлява и за какво се използва. Истината е, че това е една специална аминокиселина, която се синтезира в човешкото тяло, но която в някои случаи е добре да приемаме допълнително под формата на хранителна добавка. Тук ще разгледаме оптималния за л карнитин прием, като се спрем на продължителността на неговата употреба, дозировката и други важни аспекти от неговото действие.

Какво е предназначението на л-карнитин?

L-карнитин се приема допълнително предимно от спортисти във фаза на изчистване на мускулната маса от мазнини или когато е необходимо да се понижи теглото, за влизане в категория. Към него прибягват също и голям брой хора, които просто желаят да намалят телесните мазнини, като комбинират нискокалориен хранителен прием с интензивна физическа активност.

Характерно за добавките, базирани на карнитин е, че действат най-ефективно, когато имаме съчетание между л карнитин прием и спорт. Препоръчителни в този случай са по-интензивните физически дейности, като бягане, кардио-упражнения, колоездене, плуване и т.н. Йога и Пилатес са чудесни програми за оформяне на тялото, но при тях натоварването на сърдечно-съдовата система е минимално, а това определено ще намали действието на карнитиновия суплемент.

Огромно предимство на L-карнитин е способността му да преобразува мазнините в източник на енергия. Той е преносител на липидите (дълговерижните мастни киселини) към клетъчните митохондрии, където същите биват използвани като гориво за мускулите и цялото тяло. Приемът на карнитин води не само до повишен разход на мазнини, но и до общо енергизиране на тялото. Една такава добавка ще ви даде силите, необходими за тежката тренировка.

Полезното действие на карнитина е доказано и работи в няколко посоки:

  • Играе важна роля в продукцията на енергия;
  • Подпомага отслабването, като пренася мазнините към митохондриите, където се използват за гориво;
  • Подобрява състоянието на сърдечно-съдовата система;
  • Подобрява умствената концентрация;
  • Помага при лечението на депресивни състояния;
  • Забавя стареенето;
  • Помага за изграждане на мускулната маса.

Прием

Приемът на добавки с л-карнитин се определя в голяма степен от тяхната форма. Продуктите, базирани на тази аминокиселина са обикновено под формата на таблетки, пудри или течни. Течните формули постъпват по-бързо в кръвния поток, което намалява времето, необходимо да подействат. Таблетките и прахообразните форми се приемат сутрин на гладно или един час преди тренировка, докато течните препарати могат да се вземат 30 минути преди физическите занимания.

Човешкият организъм има свойството да придобива резистентност към L-карнитин, така че прием по-дълъг от 30-40 дни е напълно ненужен. Този вид препарати се приемат на цикли, като се редуват един месец прием и един месец почивка. Интервалите могат да се увеличат, в зависимост от индивидуалните нужди.

Дозировка:

Дозировката при л карнитин прием е различна за мъжете и жените. Препоръчителната дневна доза за мъже е 2000 – 3000мг, като се приемат средно 1000 мг сутрин преди закуска и 1000мг един час преди тренировка. Дневната доза за жени е 1000 – 1500мг, разделени отново на сутрешен прием и един час преди спорт.

Отличен продукт, базиран на L-карнитин е CARNI+ – карнитин с високо качество и чистота, подходящ за мъже и жени, желаещи да поддържат топ форма чрез