Различните видове протеин имат различно приложение в хранително-тренировъчния режим на спортистите. Специално място е запазено и за безценния казеинов протеин, поради специфичните му физиологични и биологични свойства. За разлика от повечето протеинови суплементи, казеинът се приема само в определени етапи от спортната подготовка. Тук ще обърнем внимание на казеина като характеристики и действие и ще ви помогнем да откриете качествен продукт, който ще ви помогне да постигнете желаните резултати.

Какво представлява казеинът?

Казеинът е основният млечен протеин. Докато суроватъчният представлява едва около 20% от млечната суровина, то на казеина се падат цели 80%. Той е единствената форма на белтък, притежаваща изцяло хранителни свойства, а не толкова структурни и метаболитни, както е при останалите видове протеини. Характерно за него е бавното и продължително навлизане в кръвния поток.

Поради редица физиологични и биохимични процеси, протичащи в организма, той отнема много по-дълго време на храносмилателната система. Под въздействие на сирищните ензими, казеинът коагулира, т.е. придобива гелообразна структура, която е по-трудна за обработка от стомаха и тънките черва. Предимството му се състои именно в това – той е бавен протеин, от какъвто много спортуващи се нуждаят.

Какви са свойствата на казеина?

Основно свойство на всички видове протеин е да осигурят градивните елементи, участващи в изграждането на скелетната мускулатура.  Това са основно аминокиселините и най-вече комплексът от незаменими аминокиселини, които са основна съставка на мускулната тъкан. Специфичното при бавния казеинов протеин е отличният му аминокиселинен профил и специалното му пептидно съдържание, като освобождаването на аминокиселините протича бавно – в рамките на 3 -4 часа от приема.

Протеинът, базиран на казеин има отлични анаболни свойства. За разлика от суроватъчния протеин, той няма ярко изразено анти-катаболно действие, но високите стойности на аминокиселините помагат за бързото възстановяване на мускулите след интензивно натоварване. Конкретно мицеларният казеин играе голяма роля в синтеза на мускулен протеин. Благодарение на него се поддържат постоянни нива на аминокиселини в кръвния поток, което донякъде компенсира загубите на мускулен протеин след тренировка.

Кога да го приемаме?

Спортистите, които искат да повишат мускулната си маса спазват специфичен хранителен режим с интервал между храненията от 2-3 часа. След като основен компонент в тяхната диета са белтъчините е напълно логично приемът на протеини да се осигурява на такъв интервал. Малко са атлетите, които поддържат стриктно такъв хранителен режим, а още по-малко са тези, които могат да си набавят необходимите дози протеин нощем. Тъй като тялото продължава да изгражда мускулна тъкан по време на сън, тялото се нуждае от допълнителни дози белтък и в този времеви интервал.

Голяма част от бодибилдърите приемат казеин вечер преди сън. По този начин си осигуряват продължително постъпване на хранителни вещества, необходими за бърз и траен мускулен растеж. Казеинът е подходящ за употреба и от натоварени спортисти, които нямат възможност да приемат протеин на по-чести интервали през деня.

Какво ви препоръчваме ние?

На всички спортисти, нуждаещи се от качествен казеинов суплемент предлагаме INTRA+ на 4+ Nutrition. Това е казеинов протеин, разработен като предтренировъчна формула, при която суровината е подложена на ензимно разграждане, което го прави по-лесно смилаем и усвояем. Този суплемент е създаден с цел да отговори на повишените метаболитни изисквания на тялото. Той е с отлична разтворимост и приятен вкус на грейпфрут, а чистотата му е потвърдена със задължителните европейски сертификати.