В търсене на чист протеин обикновено се впускат запалените бодибилдъри, които искат да подпомогнат растежа на мускулната си маса. Тежкоатлетите са тази категория потребители, които най-често използват различни протеинови суплементи. При тях приемът на белтъчини е значително повишен, тъй като те са основен градивен компонент на скелетната мускулатура. Основен източник на белтък са както храната, така и специално разработените хранителни добавки.

Тук ще разгледаме термина ‘’чист протеин’’, без да се концентрираме върху качеството на различните добавки – за тяхната чистота и наличието на допълнителни примеси е казано много. В този материал ще обърнем внимание на протеина, който ще ви помогне да постигнете бързо и да запазите мечтаните резултати.

Кое определя чистотата на протеина?

За да може да се нарече ‘’чист’’ протеинът трябва да съдържа минимални количества мазнини и въглехидрати. Ако трябва да конкретизираме с цифри, то чист е този протеин, който съдържа до 3 гр. мазнини и около 50 калории в една порция, като дневната порция за мъжете е около 56 гр., а за жените средно 46 гр.

Чистият протеин осигурява прием на пълния аминокиселинен басейн. Това са общо 9 незаменими аминокиселини, 3 от които са разклонено верижните BCAA – левцин, изолевцин и валин. Именно тези аминокиселини и тяхната концентрация са отговорни за мускулния растеж и поддръжка. Те стимулират синтеза на собствен протеин и предпазват от мускулен разпад след тренировка. Характерно за незаменимите аминокиселини е, че те не се синтезират в нашето тяло. За да ги получим трябва да консумираме храни, които ги съдържат или да приемаме специални хранителни добавки.

Кои са естествените източници на чист протеин?

Спортното хранене изисква по-голямата част от нужния на мускулите белтък да постъпва с храната и само малка част от него да бъде с източник протеинова пудра или друг високопротеинов продукт – млечен шейк или десертно блокче. Това означава, че трябва да се научим как да подбираме правилно храната, която ще консумираме във фазата за растеж, т.е. да знаем на кои храни да наблягаме, за да си осигурим белтък с ниско съдържание на мазнини и въглехидрати, а това са:

Нетлъсто бяло и червено месо. Телешкото месо е основен източник на протеин с минимално съдържание на мазнини. В него се съдържа пълната гама аминокиселини, нужни за растежа и поддръжката на мускулната тъкан. Бялото птиче месо също може да бъде добър източник на белтъчини, стига да се консумира без кожата и само участъците, в които мазнината е минимална.

Риба и морски дарове. Рибата по начало е диетична храна, въпреки голямото съдържание на мазнини в някои видове риби. Поради факта, че голяма част от мастното съдържание в рибата е Омега 3 мастни киселини, тя се оказва много полезна и важна храна за спортуващите хора. Омега 3 мастните киселини намаляват нивата на лошия холестерол в кръвния поток и се грижат за доброто състояние на кръвоносните съдове и сърцето.

Кой е чистият протеинов суплемент?

Тъй като протеиновите добавки са изключително необходими на спортистите, подложени на тежки тренировки, то чист протеин можете да си набавите, ако използвате суроватъчен протеин изолат или хидролизат. Самата технология, по която са произведени тези два вида протеин елиминира напълно мазнините и лактозата, съдържащи се в млякото. Този метод на обработка на суровината е гаранция за високата чистота на крайния продукт.

Протеин с висока чистота е W3 Pro+, представляващ уникална протеинова матрица с 3 отделни източника – суроватъчен концентрат, изолат и хидролизат.