Как да приемаме протеини за мускулна маса?

Единственият начин да го избегнете е да приемате допълнително протеинов суплемент. Важно е не само да го правите, но и да го правите навреме, а това означава да следвате добре разработен режим, включващ редовни протеинови хранения в подходящите за целта времеви интервали. Изборът на добавка също е важен за крайния резултат, затова е добре да не пестите средства, купувайки некачествени продукти.

Защо протеинът е толкова важен за мускулния растеж?

Мускулната тъкан при бозайниците се състои от вода, протеин и гликоген, като загубата на всяка една от тези съставки води до намаляване на мускулната маса. Така например, ако ограничите приема на течности, ще намалите обиколката на бицепсите. Същото ще се случи и ако напълно изключите въглехидратите от менюто, но най-голяма загуба ще претърпите ако намалите белтъчините, а продължите да тренирате интензивно.

Вероятно сте чували термина ‘’катаболизъм’’? Той означава мускулен разпад, който е неизбежен, ако не възстановите количествата белтък в мускулите след натоварване. Катаболните процеси настъпват, защото тялото изразходва част от мускулния протеин при усилена тренировка. Под въздействие на огромния стрес, нивата на кортизол се повишават, а това води до загуба на мускулна маса.

Протеинът доказано притежава не само анти-катаболни, но и анаболни свойства. Тоест, приемайки протеин, ние не само ще избегнем разпада на мускулна тъкан, но дори ще повишим нейната маса. Непосредствено след тренировка, мускулите ни са изключително гладни, а подавайки им протеин, ние им даваме храната, нужна, за да растат и то бързо. Следтренировъчното протеиново хранене е задължително. Това е причината да възприемаме всички суплементи от тази категория като протеини за мускулна маса.

Кой е подходящият протеин за маса?

На практика всеки протеин е подходящ за покачване на мускулната маса, стига да знаем кога и колко да приемаме. Въпреки това има едно неписано правило, което гласи, че трябва да се приемат и бързи и бавни протеини. Като бърз протеин можем да посочен суроватъчния протеин във всичките му форми – концентрат, изолат и хидролизат. Най-бавно усвояващ се в тялото е казеинът – неговата роля в изграждане на мускулите също е огромна.

Специалистите по спортно хранене съветват количеството на протеините, приемани под формата на хранителна добавка да бъде много прецизно дозирано, тъй като излишъкът ще се натрупа под формата на мазнини. Недостатъчният протеинов прием, пък ще забави възстановяването и ще намали възможността за качествен растеж. Дозата суплемент се формира на база килограм телесно тегло, като нормата е 1.5 – 2 гр протеин на телесна маса.

Говорейки за подходящи протеини за мускулна маса, трябва да обърнем специално внимание на това кога ги приемаме. Суроватъчният протеин, като бързо усвояващ се белтък трябва да се приема преди и след тренировка, докато казеинът обикновено замества нощното хранене, когато не можем да се храним на всеки 2-3 часа. Приеман сутрин, казеинът осигурява бавно и продължително освобождаване на аминокиселини в кръвния поток. Той достига до мускулите едва 3-4 часа след приема.

Обърнете внимание и на качеството на продукта, който използвате. Смело можем да ви препоръчаме Micellar+ на 4+ Nutrition – това е мицеларен казеин с отличен аминокиселинен профил, разработен специално за поддържане и повишаване на мускулната маса.