За какво са полезни протеините?

Протеините са основните градивни блокове на човешкото тяло. Те са съставени от по-малки частици аминокиселини, които играят ключова роля за изграждането и възстановяването на клетките. Протеинът е важен и за правилното функциониране на всички системи в тялото включително – нервната, имунната и храносмилателната.

Какви видове протеин има и какви са разликите между тях?

Основните видове протеин са:

Whey+ – суроватъчен протеин концентрат

Iso+ – суроватъчен протеин изолат

Hydro Beef+ – телешки протеин хидролизат

Protein Plant+ – матрица от растителни протеин

XXXL+ – гейнър (протеинова матрица с въглехидрати)

Суроватъчните протеини са бързо усвоими протеини, които са подходящи за прием след тренировка поради високото наличие на глутамин и БЦАА в състава.

Телешките протеин хидролизати също са бързо усвоими протеини за след тренировка, които подхранват съединителните тъкани и връзки.

Растителните протеини са алтернатива на животинските протеини, които се използват като допълнение към хранителния режим на вегани/вегетарианци. Те са усвояват по-бавно от суроватъчния протеин затова е добре да се приемат като самостоятелен шейк или в различни рецепти като засищащо междинно хранене следобед или лека сутрешна закуска.

Гейнърите са смес от различни видове протеин и въглехидрати. Те съдържат суроватъчни протеини, яйчни протеини и казеини, за да подхранват тялото за по-продължителен период от време. Приемат се сутрин и след тренировка.

Кои хора могат да ги използват?

Всички хора, които държат на здравето си и имат забързан начин на  живот могат да извлекат ползи от приема на протеин. Той е удобен и лесен начин за попълване на дневните нужди от протеин.

По колко протеин трябва да приема спортуващ и неспортуващ човек?

Дневните нужди от протеин варират според няколко фактора – пол, телесно тегло и нивото на натовареност. За нормалното функциониране на тялото са нужни по 1 гр. протеин на телесно тегло, докато при спортуващи нуждите се увеличават на 1.5 – 2.0 гр на килограм телесно тегло.

Кои са добрите източници на протеин?

Добрите  източници на протеин са тези с пълноценен аминокиселинен профил. Това са предимно животинските видове протеин от мляко, месо и яйца. Съществуват и комбинирани източници от няколко вида растителни протеини, които взаимно се допълват с всички незаменими аминокиселини.

Защо е важно протеина да е истински и висококачествен?

Пазарът е залят с много протеини, които нямат никакви сертификати, което поставя под въпрос качеството на продукта.

Под качество на продукт трябва да се разбира – произход на суровините на продукта, действителен процент съдържание на протеин и аминокиселинен профил, количество на мазнини и въглехидрати, използването на безвредни съставки за овкусяване, оцветяване и разтваряне.

Протеините на 4+ Nutrition имат сертификати за анализ на качеството на продукта.

Суроватъчните протеини Whey+ и ISO+ използват само суровините със златен стандарт Lacty80 и Lacty90, които гарантират използването на мляко от пасищно отглеждани без антибиотици и хормони животни в Холандия и Ирландия.